2

پیش دبستان و دبستان پسرانه غیر دولتی اندیشمند قم ناحیه 3 با مدیریت سعید زارعی

گذشت و بخشش همانند عطری ست که گل بنفشه به پاشنه کسی که آنرا له کرده میبخشد.

2

یك مدرسه غیرانتفاعی خوب از چه ویژگی های عمومی باید برخوردار باشد؟ در این مجال فقط به ۵ عامل اشاره می شود:
* نظم برنامه ها و امور: نظم امری نسبی است و در یك طیف قابل بحث است، با این همه مدارس غیرانتفاعی وجود دارند كه یا به شكل آشفته ای اداره می شوند و یا اگر نظمی هم دارند، این نظم در پایین ترین حد خود بود و نظمی قابل قبول نیست.

 

صداقت: صداقت شاخصه ای است كه همه آن را می پسندند. صداقت در مدرسه غیرانتفاعی عاملی تعیین كننده است. اگر مدیر و عوامل مدرسه به روشی رفتار كنند كه والدین و دانش آموزان بین حرف و عمل آنان فاصله ببینند، به طور حتم مدرسه به تدریج مشتریان خود را از دست خواهد داد.

 

انسجام برنامه ها: اجرای جدی و پیگیر یك برنامه ضعیف بسیار بهتر از بی برنامگی است. بسیار جای تأسف است كه مدارس به جای رعایت انسجام برنامه ها بر حجم برنامه ها می افزایند! پراكنده كاری و اصرار بر افزودن حجم برنامه ها منجر به آشفتگی و نابسامانی امور خواهد شد. یك برنامه را خوب اجرا كنید بهتر از آن است كه ۵ برنامه را به صورت ناقص انجام دهید.

 

توجه به كیفیت به جای تبلیغات: هم صداقت و هم انسجام برنامه ها ایجاب می كند كه مدارس غیرانتفاعی، اولاً تا حد ممكن صادقانه تبلیغات كنند و ثانیاً مسأله افزایش كیفیت فعالیت ها موضوعی جدی برای آنها تلقی شود. همه می توانند شعار دهند كه «ما به كیفیت آموزش می اندیشیم» ولی مردم به مرور زمان متوجه تفاوت دوغ و دوشاب خواهند شد!

 

تأمین امنیت روانی دانش آموزان و والدین: این موضوع مستلزم بحثی بسیار گسترده و تعاملی است. امنیت روانی دانش آموزان و والدین به شكل های مختلف می تواند در مدارس غیرانتفاعی مورد تهدید قرار گیرد،

 

 

استفاده از روش های سخت گیرانه برای واداشتن دانش آموزان به پیشرفت، فشردگی و حجم زیاد فعالیت ها، عدم انسجام در برنامه های درسی و آموزشی، پیگیری مسائل شهریه از طریق دانش آموز، استفاده از روش گروكشی در مسائل مالی مانند امتناع از دادن كارت شركت در امتحانات در قبال پرداخت پول، استفاده از نیروهای آموزشی و اجرایی بی تجربه و ناوارد، هدایت دانش آموز به طرف كلاس های خصوصی تهدیدهای مكرر برای اخراج دانش آموز و ...

 

 



+ نوشته شده در سه شنبه 7 دی 1395برچسب:, ساعت 8:41 توسط سعید زارعی |